قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت پنجم)

قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت پنجم)

5 / 0
[ 0 رای ]

قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت پنجم)

با سلام خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت پی سی دان همانطور از جلسات قبل با ما همراه بودید

قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت پنجم)

قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت پنجم)

این جلسه نیز قصد داریم در ادامه آموزش های قدم به قدم اندروید b4a قسمتی جدید و شاید جذاب برای شما اماده کنیم

همانطور در قسمت قبل امدیم یک پروژه کوچیک ولی خوبه نوشتیم البته اگر دوستدارید یا ندید میتونید از لینک زیر بازدید کنید

قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت چهارم)

حالا کم کم سراغ آموزش بریم:

شما میتوانید تمامی قسمت های اموزش b4a در اینجا مشاهده کنید

ابتدا برنامه b4aباز میکنیم بعد از باز کردن انتخاب اسم از  #ApplicationLabel انتخاب اسم و بعد از این مرحله

#VersionCode ورژن کدها و سپس برنامه ذخیره میکنیم.

ما در این قسمت میخوایم یک پروژه بنویسیم که وقتی روی یک دکمه کلیک کنیم عدد مورد نظر در کادر

بالای اون نشون بده (البته در این پروژه ما میخوام عدد هفته نشون بده) و کار دیگه قصد دارم انجام بدیم

اینه یک دکمه خروج تهیه کنیم پس با هدف کلی پروژه اشنا شدیم 

در قسمت های قبلا  با هم گذروندیم مثل

آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A – قسمت سوم(ساخت اولین برنامه)

آموزش اتصال YouWave به B4A ( جدید و ساده )

آموزش حذف کامل بیسیک۴اندروید و نصب مجدد آن

آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A – قسمت اول(نصب)

نسخه api , نسخه اندروید

آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A – قسمت دوم(آشنایی با محیط نرم افزار)

کمی در باره محیط Designer اشنا شدیم لازمه بدونیم ما در این پروژه میخوایم یک text box داشته باشیم

که وقتی یک مقداری بهش اضافه میکنیم نوشته داخلش محمو بشه برای این کار ما از edit textاستفاده  میکنیم

ابتدا به محیط Designer رفته بعد از انتخاب Properties در خاصیت Hint متنی که دوستداریم مینویسیم.

آموزش بیسیک فور اندروید

پس از وارد کردن سه کنترل که دوتا Button و یک EditText هست ، رویداد های کلیک Button رو اضافه کنید و EditText رو برنامه اضافه کنید (وقتی روی EditeText در پنجره Abstract Designer راست کلیک میکنید ، گزینه Generate رو انتخاب و Dim EditText1 as Text رو بزنید).

حالا بریم سراغ محیط برنامه نویسی تا کد خروج بنویسیم:

برای نمایش روز های هفته کد زیر مینویسم

نکات و توضیحات کد بالا:

  • در خط ۲ یک متغیر Num از نوع عددی یا همون int تعریف کردیم.

  • در خط ۳ متغیر Num رو با EditTxt1.Text قرار دادیم ، یعنی هر مقداری که تو EditText وارد میشه رو میریزم تو متغیر Num.

  • از خط های ۴ تا ۱۸ با استفاده از دستور Case مقادیر رو بررسی می کنیم که اگر مقدارمون با فلان عدد برابر بود پیغام دلخواهمون رو به نمایش بده.

  • در خط ۱۹ گفتیم اگر مقادیر وارد شده با هیچ کدوم از case ها برابر نبود ، پیغام دلخواهی نمایش بده.

و در آخر تمام کدها:

اینم بگم که سورس برای دانلود میزارم اگر جای مشگل داشتی نگاه کنید

قدم به قدم با آموزش اندرویدb4a(قسمت ششم)

راستی برای اطلاعات بیشتر این سایتم خوبه در زمینه آموزش بیسیک فور اندروید

https://en.wikipedia.org/wiki/Basic4android

توضیحات
دیدگاه کاربران ۱
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.


[userpro template=login]